وبلاگ

آموزش طراحی سیستم مدیریت یادگیری برای یادگیری بهتر

course-thumbnail-33
نکات ویدئویی

آموزش طراحی سیستم مدیریت یادگیری برای یادگیری بهتر

چه چیزی یک سیستم مدیریت یادگیری خوب را ایجاد می کند؟

ایجاد یک سیستم سفارشی می تواند کاری دلهره آور باشد و بدون برنامه ریزی صحیح ، یک پروژه ساده می تواند به یک سردرد بزرگ تبدیل شود. با کمک به تعدادی از مدارس در طراحی و ساخت سیستم های سفارشی ، در اینجا چهار نکته ای که توصیه می کنم هنگام طراحی یا استفاده از یک سیستم مدیریت یادگیری مد نظر قرار بگیرم ، آورده شده است.

4 نکته آموزش طراحی سیستم مدیریت یادگیری برای یادگیری بهتر

1. تمرکز بر داده ها – هم برای مدرسان و هم برای دانشجویان

ما این روزها با داده ها وسواس داریم و دلیل خوبی هم دارد: اگر بدانید که به دنبال چه چیزی هستید ، دریافت آن نسبتاً آسان است. در حالی که نمی توانید از قبل همه موارد مفید را شناسایی کنید ، یک قدم به عقب برگردید و آنچه را که امیدوارید یاد بگیرید ارزیابی کنید. لیستی از اطلاعات مورد نیاز و لیستی از چیزهایی را که دوست دارید داشته باشید بیاورید. به عنوان مثال ، آیا شما باید از میانگین نمره آزمون دانش آموزان در تاریخ مطلع باشید؟ نرخ حضور در ماه دسامبر چطور؟

دانستن اینکه از قبل به دنبال چه چیزی هستید به شما کمک می کند اطلاعات خاصی را که باید از کاربران خود بگیرید ، تعیین کنید.

2. طراحی برای قابلیت استفاده – استفاده از آن را “لذت بخش” کنید

وقتی دانستید که کاربران به شما چه می گویند تا به شما بگویند ، باید این کار را برای آنها آسان کنید. با در نظر گرفتن قابلیت استفاده ، هر یک از اجزای LMS خود را طراحی کنید. سلسله مراتبی از اقدامات لازم برای کاربران ایجاد کنید ، آنها را به ترتیب از ضروری به غیر ضروری رتبه بندی کنید و از دکمه های برجسته ، پیوندهای واضح و کپی تمیز برای هدایت افراد به سمت آنها استفاده کنید.

همچنین ، از آنچه در آنجاست استفاده کنید. مواردی مانند ورود به سیستم اجتماعی ، پخش ویدئو ، تقویم های مشترک ، تابلوهای پیام و فرم ها همه در وب رایج است و کاربران بلافاصله می دانند که با آنها چه کار کنند. از گوگل ، فیس بوک ، مایکروسافت ورد و دیگران الهام بگیرید تا مضامین مشترک رابط های وب را بیاموزید و آنها را کپی کنید. کاربران شما از شما تشکر خواهند کرد

من برای یک مرجع عالی در زمینه طراحی رابط های کاربری آسان ، کتاب Stephen Krug “Don’t Make Me Think” را پیشنهاد می کنم.

3. از همان ابتدا برای موبایل برنامه ریزی کنید

از سال 2020، بیش از 14 میلیارد دستگاه تلفن همراه در جهان در حال استفاده است ، انتظار می رود این تعداد تا سال 2023 به تقریبا 17 میلیارد دستگاه برسد.

بعلاوه ، بیش از نیمی از کل ترافیک وب از طریق تلفن همراه است – به این معنی که احتمال نیاز دانشجویان ، والدین ، ​​اعضای هیئت علمی و کارمندان برای استفاده از LMS در یک دستگاه تلفن همراه نسبتاً زیاد است. برای بهینه سازی تجربه آنها ، رویکرد طراحی همراه اول را در پیش بگیرید. به جای ساختن یک وب سایت کامل و استاندارد و سپس کاهش ویژگی ها یا کوچک کردن قابلیت های نسخه موبایل ، فقط با تمرکز بر نحوه و عملکرد LMS در تلفن همراه شروع کنید.

از خود بپرسید وظایف اصلی معلمان ، دانش آموزان ، والدین ، ​​مدیران چیست؟ چه اطلاعات و وظایفی برای دسترسی در همه زمان ها لازم است؟ اطلاعات در صفحه های کوچک چگونه به نظر می رسد؟ چگونه با اطلاعات ارتباط برقرار می کنید؟

لایه بندی پیچیدگی برای یک تجربه دسک تاپ همیشه راحت تر است ، اما طراحی برای اولین بار از تلفن همراه ، تجربه یکپارچه را برای کاربران – در هر کجا که باشند تضمین می کند.

4. با توجه به نقاط قوت LMS خاص خود ، برنامه درسی و دستورالعمل طراحی کنید

هر سیستم عامل متفاوت است و هیچ رویکرد واحدی برای ایجاد LMS کامل نیست. برخی از آنها به عنوان نرم افزار ارزیابی به خوبی کار می کنند در حالی که دیگران از فیلم بهتر استفاده می کنند. برخی یا بصری در حالی که دیگران سریع بارگیری می شوند ، متن محور هستند و از بارگذاری مکرر درس و صفحه برای انتقال دانش آموز از طریق مطالب استفاده می کنند.

روش شما هرچه باشد ، به جای طراحی دروس و واحدهای دیجیتال ، دانش آموزان را با همکاری با نقاط قوت و توانایی LMS ، آنچه و چگونه یاد می گیرند ، طراحی کنید و سپس آنها را در هر کاری که LMS قادر به انجام آن است ، بکشید.

اگرچه گزینه های سفارشی سازی می توانند هیجان انگیز باشند ، اما صرف وقت برای در نظر گرفتن این چهار مورد به شما کمک می کند سیستمی را مطابق با نیازهای خود بسازید تا بتوانید روی موضوعی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید – ارائه آموزش عالی به دانشجویان.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *